Tuesday 12 April 2011

Sepi Seorang Perindu…

Sepi  Seorang Perindu…
                                   hanya diri ini........... sepi seorang perindu





Kehidupan ini amatlah misteri umpama  Permata di celahan kaca yang 

Kerdipnya sukar  untuk dibezakan…  Anugerah kehidupan juga adalah satu 

gambaran kehidupan buat kita bersyukur keatas kebesarannya. Alam yang 

tercipta membuatkan kita kagum dan mula mengorak langkah meneroka 

keindahan alam yang telah tercipta, di dingin malam… dikamar beradu yang 

terasa sunyi, aku mula mencoret apa yang tersirat di kotak pemikiran ku , 

minda ku yang sepi dikala mencari sinar buat tatapan. Di malam hari yang 

merangkak tua membuatkan mataku layu bak kehilangan cahaya, Moga tak 

tersalah pilihan menyelitkan gambaran kenangan yang membawa sejuta 

senyuman buat diriku yang hina….


Kini bermulalah satu  episod berkongsi kisah hitam putih dalam kehidupan 

ku……. Aku duduk bersimpuh didalam kamar, aku mencari gambaran kenangan 

yang terindah sebagai bahan yang bakal dimuatkan sebagai tatapan umum..



Pisang muda kupas kupasan,

Ditaruh mari dalam perahu,

Sudah kupilih ratus ratusan,

Sudah ku tahu apa yang ku mahu,





Taaaaadaaaaaaaaaaaa.................

               Pergunungan Irau

                      













                      Sunway Piramid 14 feb 2011 

memori bersama merupakan kenangan yang yang terindah, seribu kenangan 


yang tersimpan didalam kotak pemikiran tidak munkin akan pudar walau apa 


jua keadaan melanda... 




Pucuk panggang digigit liat,

Kalahati dalam perahu,

Halus dipandang boleh dilihat,

Halus dihati siapa yang tahu,



Pucuk pauh semangga mangga,

Putri tunduk dalam jambangan,

Meskipun jauh sahabat dimata,

Hilang dimata dihati jangan,



Lari lari aku berlari,

Mengejar burung ke angkasapuri,

sebelum saya megundur diri,

Salam hormat saya sudahi.




No comments:

Post a Comment